12 Aralık 2011 Pazartesi

ayva tatlısı






Malzemeler   
 3 adet ayva
2 su bardağı  tozşeker
yarım su bardağı su



Süslemesi için
 krem şanti
antep fıstığı  (çekilmiş)



Yapılışı
Ayvaları  iyice yıkayalım   yıkadıktan  sonra  soyup  ortadan  ikiye  bölelim  çekirdek  kısmını  iyice temizleyelim    temizledikten sonra   yıkayalım   ayvalarımızı   ısıya  dayanıklı    bir tepsiye  dizerek    üzerlerine tozşekerli  suyumuzu  ilave edelim     renginin  hafif  pembemsi olmasını isterseniz  içerisine  ayvanın çekirdeklerinden de atabilirsiniz  kısık ateşte  ayvalar  yumuşayıncaya  kadar pişirelim   ayvalarımız piştikten sonra soğumaya bırakalım    iyice soğuduktan sonra  üzerini krem şanti ve  çekilmiş antep fıstığı ile süsleyip  servis yapabiliriz  AFİYET OLSUN ......



7 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık ne güzel görünüyorlar öyle

neslice tarifler dedi ki...

Pek leziz duruyor. Elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Boyası olmayan doğal.Çok güzel ve leziz görünüyor.Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık yemede yanında yat... çıkıp ayva almam gerek:)

Beyza Mollaahmetoğlu dedi ki...

Bu bloga girmek obezite olma sebebi sanırım ehehe. Ama affedersin; ayva tatlısı ve kabak tatlısı benim gözümde " tatlı " ismini hak etmeyen şeylerdir. Annem de inatla kabak tatlısı yapar, abimle benim lanet okumalarımız eşliğinde. Neyseciğime, ellerinize sağlık. Çok konuştum ben.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık güzel tarifleriniz var. sizi takibe aldım ben de beklerim. ve ikinci bir not 8-22 şubat arası çay kahve bahane etkinliği ev sahibiyim güzel tariflerinizle katılmak isterseniz memnun olurum sevgiyle kalın...

zeymurancafe dedi ki...

ohhh kendı rengınde mıss gıbı ellerıne sağlık